Mijke Morselt - marketingadvies

Wat is content marketing?

Content marketing is, mede door zoekmachines, AI én de sociale media, een onmisbaar onderdeel van iedere marketingstrategie. Met goede content (verhalen, informatie, tips, kennis, cases, tools) vind én bind je de juiste doelgroep, verhoog je de merkbetrokkenheid en kom je in contact met (nieuwe) gebruikers.

Van klantvraag naar meer resultaat in 6 stappen

De weg naar meer (naams)bekendheid, nieuwe klanten of groei in omzet bestaat in de basis uit 6 stappen. Alleen een goed verhaal is niet voldoende. Dat verhaal moet verteld én ontvangen worden. Als je dat goed doet en er zijn fans die jouw verhaal met anderen delen, creëer je een relevante vijver om in te vissen.

Be Content Marketing infographic

Bij het bewandelen van deze weg kom je het volgende tegen:

  • wat wil je onderweg en aan het einde van de route bereiken (doel)
  • je doelgroep en wat ze nodig hebben (persona’s en klantvraag)
  • een goed en helder verhaal (inhoud, propositie)*
  • het leesbaar maken van dat verhaal (vorm)
  • de wegen naar je doelgroep (klantreis en touchpoints) 
  • het opvolgen van de leads (business) en het
  • continu verbeteren van het proces (luister en verbeter)

*Een goed en helder verhaal begint met een vraag

Stel je vraag en krijg antwoordAls je gelooft in je merk, product of dienst, kun je daar heel veel over vertellen. Maar is dat ook wat je doelgroep wil horen? Of beter nog … ook met anderen wil delen?

Content marketing werkt goed als het ‘vraag gestuurd’ is (pull), maar is ook in te zetten om een bepaalde boodschap actief onder de aandacht te brengen (push). Je moet weten waar je doelgroep (latent) naar op zoek is. Geef op die vraag een zo goed en helder mogelijk antwoord en zorg dat (inter)actie volgt.

Het antwoord op de vraag geef je via de kanalen waarmee je je doelgroep bereikt. Dat kan een combinatie van off- en online kanalen (multichannel marketing) zijn. Daarbij is je website het kloppend hart waar nieuwe (en bestaande!) klanten terecht komen. Een zeer belangrijk middelpunt in je marketingstrategie.

Goede online content marketing: hoe pak je dat aan?

  1. denk en werk vanuit de klant
  2. zorg voor een genadeloze marketingstrategie
  3. analyseer de klantreis en toets dit bij de klant
  4. maak content dat antwoord geeft op de (latente) vragen van je klant
  5. verbeter je website (= het kloppende hart)
  6. benut de juiste kanalen en vergroot je netwerk
  7. analyseer statistieken en pluk laaghangend fruit
  8. werk met een enthousiast en deskundig team

Denk je dat content marketing jouw bedrijf meer bekendheid, gebruikers of omzet kan opleveren? Laat het mij weten. Ik help je met het opzetten en uitvoeren van effectieve content marketing.

 

Alvast even sparren? >>

 

Ik werk met veel plezier voor kleine en grote bedrijven als:

Be Content

Hi, ik ben Mijke

Ik ben een ervaren marketingadviseur en help bedrijven met het verbeteren van hun marketing.

Weten hoe? Plan dan een gratis kennismaking in.

 

Even sparren?

Mijn klanten worden blij van:

  • futureproof marketingadvies
  • meer kennis van marketing
  • een sterk merk
  • meer bekendheid
  • online zichtbaarheid
  • de juiste bezoekers op hun site
  • waardevolle content
  • een toegankelijke website